Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant |
Auteur |
Message |
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
Posté le: Mar Juin 16, 2009 9:14 am Sujet du message: |
|
|
[本家より]
ブリスベン公演がいよいよ迫ってきましたね。 6/20(土)のガラ公演で幕を開けますが、オペラ座のダンサーたちはニ陣に分かれてブリスベンを目指すようです。 第1陣は既にパリを発ったもよう。 第2陣は明日6/17の出発です。 アブダビ、さらにシドニーを経由しての実に38時間もの長旅だそうで、しかもコールドのみなさんはもちろんエコノミー・クラスです。(他は知りません。) 今回は、ガラ公演に加え、昼夜公演も盛り込まれた『ラ・バヤデール』の12公演ですので、体力的にかなり厳しいツアーになるでしょう。
その後のキャスト変更の情報は入ってきてませんが、みなさん怪我なく、素晴らしい舞台を作ってほしいと思います。 新型インフルエンザにも気をつけて!
もし観に行かれる方がいらしたら、感想など是非お寄せいただければと思いま~す。
ちなみに私は行けません。。。
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
Posté le: Sam Juin 20, 2009 5:02 pm Sujet du message: |
|
|
本家より引き続きブリスベン公演の話題です。
ABC オーストラリアがニュースで取り上げました。 その取材映像が下記リンクから見られます。
オレリー・デュポンがインタビューに応じていますね。 あとは、レッスン風景とけいこ場でバレエ団員たちがアボリジニ・ダンスで歓迎されている様子。 突然映るので違うニュースが入っちゃったのかと思いました。 バレエとアボリジニ、対極っすね。
http://www.abc.net.au/news/video/2009/06/19/2603552.htm
それとキャストについてですが、"影の王国"のソリストにも名前が残っていたイザベル・シァラヴォラは、やはりソリストはもう踊らず、ニキヤのみとなったようです。 代わりにダヤノヴァ、ブレ、パリエロが交代で踊るようですが、他のダンサーにも順番が回ってきそう、とのことです。
本日開幕しましたね!
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
Posté le: Mer Juil 01, 2009 2:56 pm Sujet du message: |
|
|
公演レビューを見つけましたので~。 和訳をしている気力がないので、引用で許して。
The Sydney Morning Herald : Nureyev's dream brought back to life (reviewed by Jill Sykes 2009/06/27)
Citation: |
The themes of love declared and betrayed, jealousy, murder and drug-induced escapism were played out deftly. Aurelie Dupont was the tragic Nikiya, consumed by her love for Solor (Herve Moreau). It was a partnership of fabulous technique bound by theatrical intimacy. Dorothee Gilbert gave a glittering performance of the vengeful Gamzatti.
But it is the depth of supporting roles that give them their springboard: solos, duets, trios, a couple of show-stoppers like the golden idol, others simply woven into the tapestry of action that holds the piece together when done so well. At this level of performance their inclusion makes sense; anything less and they look like padding. |
Australian Stage Online : La Bayadère | Paris Opera Ballet (written by Amy Hyslop 2009/06/27)
Citation: |
As the doomed Nikiya the gorgeous Aurélie Dupont suffers like a tragic heroine should – gracefully and with perfect extension. Hervé Moreau cuts a dashing figure as her treacherous lover Solor. But it’s Dorothée Gilbert who gets to have the most fun. Her Gamzatti is a fiery tigress who’s not about to lay down and let an impudent serving wench steal her man and the catfight between her and Nikiya was a soapy delight.
The famous Act 3, Solor’s opium induced journey to The Kingdom of Shades, was breathtaking. I had never seen the legendary procession of the ghostly bayadères performed on stage and it really proved to be one of the great technical spectacles of classical ballet.
The costumes by Franca Squarciapino are almost too beautiful too believe. Her vision is strictly India via Russia and it’s a fusion that works perfectly. The sets by Ezio Frigerio are also jaw dropping, though so immense in scale they rather reduced the performance area, making some of the corps pieces look crowded. But it was a small matter given the high quality of the overall production.
I left the theatre with the feeling one might have after spending the last of ones savings on a beautiful designer dress. Slightly guilty, slightly naughty, but totally satisfied. La Bayadère is the prefect antidote to recession depression and a must-see for anyone interested in seeing a ballet classic performed by one the greatest companies in the world. |
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
Posté le: Mar Juil 07, 2009 5:22 am Sujet du message: |
|
|
[本家より]
ブリスベンでのエルヴェ・モローの膝の怪我について、The Australian紙とBrisbane Times紙が記事を掲載しています。
The Australian : French principal dancer injured in Brisbane stage fall (2009/07/07)
Citation: |
He spent Sunday in hospital to have scans on the damaged knee, and flew back to Paris yesterday. |
Brisbane Times : Ballet star to undergo surgery after Brisbane fall (2009/07/06)
The Australian紙によると、(公演は土曜日でしたが)「日曜日は負傷した膝の診察(検査)のため病院に留まり、昨日(月曜日)パリへ戻った」そうです。 また、6ヶ月は踊れないのではないかとも書かれています。 更に、プロデューサーのスコフィールド氏は、「倒れた人をむやみに動かしてはいけないため、救急隊員が来るまで彼を動かさないという決断をした。」という内容のコメントをしています。 また、Brisbane Times紙には、スポークスマンのコメントとして、「ジャンプの着地のとき、膝をよくない方向へひねったようだ」とも書かれていました。
あらためて早期の回復を心よりお祈りします。
さらに、これは実際にブリスベンへ観に行った方からおしえていただいたのですが、この7/4の夜公演でもハプニングがあったようです。 ニキヤ役のマリ=アニエス・ジロが第2幕終了後降板し、第3幕はイザベル・シァラヴォラが踊ったそうです。 降板の理由については不明で、ただキャストの変更についての短い場内アナウンスがあっただけだったとのことです。 大したことではないとよいのですが。
なお、本家にはこれ以上の新しい情報は入っていません。
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
Posté le: Jeu Juil 09, 2009 4:00 pm Sujet du message: |
|
|
本家にハイドンさんからエルヴェ・モローについての情報がありました。
haydn a écrit: |
Apparemment Hervé Moreau n'est pas "rentré d'urgence"- la presse a semble-t-il un peu grossi la chose -, mais avec le vol normalement prévu, en compagnie des autres danseurs, et il doit subir des examens médicaux à présent. |
モローは「緊急の帰国」というわけではなく、他のダンサーたちと同じ便で帰国したそうです。 ただ、病院での検査は必要だとのことです。
公演は最終日でしたし、病院での検査は当然のことですよね。
|
|
Revenir en haut |
|
mizuko
Inscrit le: 16 Avr 2006 Messages: 14869 Localisation: tokyo
|
Posté le: Mar Juil 14, 2009 2:03 pm Sujet du message: |
|
|
おっと、まだポストしてませんでした・・・
[本家より]
ロンドンで7月21日に予定されていたオペラ座ダンサーによるグループ公演は、キャンセルになった模様です。
http://www.eno.org/
<ご参考>
昨年12月にこちらにポストした記事:
Citation: |
10/9にお知らせしたロンドンでのオペラ座ダンサーによるグループ公演についてですが、sophiaさんより続報です。
ロンドン・コロセウムがサイトで詳細を発表しています。 サミュエル・ミュレのグループのようです。
http://www.eno.org/whats-on/whats-on.php?id=1347&forthcoming=true
出演予定ダンサー:
アニエス・ルテステュ、エルヴェ・モロー、ステファン・ビュリヨン、ステファン・ファヴォラン、マチルド・フルステ、ジョシュア・オファルト、シモン・ヴァラストロ
予定される演目:
「白鳥の湖」第4幕のアダージオ、四羽の白鳥、「チャイコフスキー・パドドゥ」、「ドンキホーテ」よりpdd、「スパルタクス」、「ロミオとジュリエット」(ヌレエフ)、「椿姫」(ノイマイヤー)より黒のパドドゥ、「me2」(ミュレ)、「Approximate Sonata」(フォーサイス)、「Slingerland」(フォーサイス)、「Limb's Theorem」(フォーサイス)、「レ・ブルジョワ」(ヴァン・コウエンバーグ)、フィナーレ (Zeummes)
Paris Opera Ballet Gala
日にち: 2009年7月21日
会 場: ロンドン、コロセウム
主 催: Ensemble Productions
Citation: |
This Gala presented by Ensemble Productions will offer a rare opportunity to see the soloists of one of the world’s top ballet troupes perform in London. The dancers will include Aurélia Bellet, Stéphane Bullion, Mathilde Froustey, Josua Hoffalt, Agnès Letestu, Florian Magnenet, Hervé Moreau, Stéphane Phavorin and Simone Valastro.
The Gala will include a mixed classical/contemporary programme of the company’s repertoire including the Swan Lake - adage de l'acte IV - danse des quatre petits cygnes (Petipa/Nureyev), Tchaikovsky pas de deux (Balanchine), Don Quixote pas de deux (Petipa), Spartacus (Grigorovich), Romeo & Juliet (Nureyev), The Lady of the Camellias Black pas de deux (Neumeier), me2 (Murez), Approximate Sonata, Slingerland, Limb's Theorem (Forsythe), Les Bourgeois (Van Cauwenbergh) and Final classique virtuose: quatre en deux parties (Zeummes). |
|
|
|
Revenir en haut |
|
|